Sipariş ve Destek 0216 532 10 43
Ürün Geri İadelerinde

Shop'dan aldığınız ürün/hizmet iade'leri hakkında

1) Shop'daki alışveriş'imi nasıl iade edebilirim?

Siparişiniz size ulaştıktan 14 gün içerisinde iade başvurusunda bulunabilirsiniz. 

Öncelikle, iade bildiriminde bulunmalısınız. İade sebebini ile beraber iade koşulları: İade edeceğiniz ürün, aksesuarları ve hediye olarak gönderilen promosyonlu / kampanyalıürünleriyle beraber aynı anda, orjinal ambalajlarında iade edilmedilir bize yada tedarikçiden geldiyse ilgili tedarikçiye iade yapılmalıdır. (Size tedarikçiden fatura ulaştıysa iade için orayla irtibata geçmelisiniz.)

İade kurumsal faura ile satın alındıysayani şirkete fatura kesildiyse, iade ederken şirketin düzenlemiş olacağı fatura ile beraber gönderilmeli. İade faturası, kargo payı dahil edilmeden (ürün birim fiyatı + kdv şeklinde) kesilmelidir.

Eğer bir sorun ile karşılaştıysanız mail yoluyla irtibata geçiniz.

 

2) Shop.com.tr'deki siparişimi iade etmek istiyorum, iade şartları nedir, hangi ürünleri iade edebilirim?

Alışverişinize ait ürünün size teslim olmasından itibaren 14 gün içinde Shop.com.tr'ye (veya ürünü tedarikçi gönderdiyse gelen faturaya istinaden ilgili tedarikçiye) başvurarak aşağıdaki koşullar dahilinde kargo bedeli ödemeden ücretsiz olarak iade edebilirsiniz.

İptal edilen alışverişlerdeki ürünlerin cayma hakkı dahilinde iade alınabilmesi için satın alınan ürünün orjinal kutusunda ve içinde ambalajlara zarar verilmemiş olması, faturasının ve tüm tamamlayıcı ve içinde bulunan aksesuarlarının yanı sıra hediye olarak verilen promosyonlu, kampanyalı ürünlerle birlikte aynı anda hasarsız ve eksiksiz gönderilmesi gerekir. (Şayet ürünü tedarikçimiz gönderdiyse muhakkak size gelen faturaya istinaden tedarikçiye göndermeniz gerekmektedir.)

Satın aldığınız yazılım ve/veya oyun CD'si ile beraber satılan ürün paketlerinin içindeki yazılım/oyun CD'sinin açılması halinde cayma hakkı kapsamında iade alınamaz.

Shop'da yapılan alışveriş'lerde Cayma hakkı kullanılamayacak ürün/hizmetler şunlar olmaktadır:

Niteliği gereği iade edilemeyecek ürünler/hizmetler.

Fiyatı borsa veya teşkilatlanmış diğer piyasalarda belirlenen ürünler/hizmetler.

Tüketicinin istekleri veya açıkca onun kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan ürünler/hizmetler.

Gazete, dergi gibi süreli yayınlar/hizmetler.

Hızla bozulan veya son kullanma tarihi geçme ihtimali olan ürünler.

Basılı ürünler (Kitap,danışmanlık hizmetleri,matbaa vb...)

Kurulum gerektiren ürünler mutlaka yetkili servis tarafından açılmalı ve kurulumu yapılmalıdır. Yetkili servis dışında açılan ürünler garanti kapsamı dışında kalabilir. Servis kurulumu esnasında üründe sorun tespit edilirse tutanak ile değişim/iade işlemleri yapılabilir.
 
Aşağıdaki ürünlerde cayma hakkının kullanılması, ürünün ambalajının açılmamış, bozulmamış ve ürünün kullanılmamış olması şartına bağlıdır:

·         Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olanlardan iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayan (iç çamaşırı, mayo, kozmetik, kulaklık vb.) ürünler iade alınmaz.

·         Her türlü yazılım ve programlar

·         DVD, VCD, CD ve kasetler

·        Bilgisayar ve kırtasiye sarf malzemeleri (toner, kartuş, şerit vb.)

·        Telefon kontör siparişleri

 

3) Shop'dan yaptığım alışveriş'in 14 günlük iade süresi doldu, ürünü/hizmeti iade edebilir miyim?

Yasal süreçler gereği iade işlemleri, ürünün size teslim tarihinden itibaren ilk 14 gün içinde yapılabilmektedir. Bu sürenin dışında kalan talepler karşılanamamaktadır.  İade ürün işlemleri ile ilgili detaylı bilgi sitemizde bulunmaktadır.

Mesafeli satış yönetmeliğinin 12. maddenin 1. fıkrasına göre tüketicinin cayma hakkını kullandığına ilişkin bildirimin kendisine ulaştığı tarihten itibaren 14 gün içinde bütün bedelleri geri ödemekle yükümlüdür.

 

4) Shop'dan yaptığım alışverişi iade ederken kargo ücreti ödeyecek miyim?

ade işlemlerinde “kargo ücreti” ödemezsiniz. Bu doğrultuda, e-posta adresinize gönderilecek olan, “kargo gönderi kodu” nu kullanarak anlaşmalı olduğumuz Kargo ile gönderebilirsiniz.

Anlaşmalı olmadığımız kargo ile gönderimler kabul edilmemektedir. Tedarikçiden gelen ürünlerde de anlaşmalı olduğu kargo ile gönderim yapınız. 

 

5) Shop.com.tr'den yaptığım alışveriş için tarafıma verilen kargo kodu geçerlilik süresi nedir? Geçersiz gelen kargo kodu yerine nasıl kod alabilirim?

Bazı durumlarda geçerli olabilen bu yöntemdir. Ürün gönderimi için verilen gönderi numaraları kargo firmalarının sistemlerinde 10 gün boyunca geçerlidir. 10 gün içinde gönderim yapmadığınız durumda sitemizden yeniden başvuruda bulunarak yeni bir gönderi numarası almanız gerekmektedir. 

Tekrar kod alabilmeniz için ürününüzün teslim edilmesi üzerinden 14 gün geçmemiş olması gerekir.


6) Shop'dan yaptığım alışverişin iadesiyle ilgili ürün/hizmet ücretini ne zaman ve nasıl geri alabilirim?

İade tarafımıza veya tedarikçiye ulaştıktan sonra, inceleme süreci sonrası iadeniz onaylandıysa 2-7 iş günü içerisinde "ürün bedeli" tarafınıza geri ödenecektir.

Ürün bedeli tarafınıza iade edildikten sonra bilgilendirilirsiniz.

Ödeme şekli "kredi kartı" ve tercihiniz "para iadesi" ise; ödeme online olarak kredi kartınıza yapılacaktır.

Ödemenin hesabınıza yansıması bankaların işlem sürelerine göre farklılık gösterebilir.

Ödeme şekli "havale/EFT" veya "Kapıda Ödeme" ve tercihiniz "para iadesi" ise; bildirimde bulunduğunuz IBAN hesabına paranız geri ödenir.

İade işleminin banka veya kart hesabınıza yansıma süresi ise bankanızın işlem sürecine göre değişkenlik gösterebilmektedir. Bankaların  para iadesini hesabınıza yansıtma süreleri aşağıdaki tabloda iş günü olarak gösterilmiştir.
 
Lütfen dekontun size ulaşmasından itibaren aşağıdaki tablodan bankanıza ait minimum süreyi kontrol ediniz. Bu süre geçtikten sonra, halen hesabınızda iade tutarını göremiyorsanız, dekontta belirtilen bilgiler ile bankanıza başvurunuz.
 
NOT:
 
Taksitli Ödemeler:
Taksitli kredi kartı ödemelerinin geri iadesinde tutarın tamamı sahibi olduğunuz kredi kartınızın bankasına tek seferde ödenir. Bu aşamadan sonra banka, bu tutarı kredi kartınıza her ay taksit tutarı kadar yatırır ve çeker (ekstreye + ve – olarak yansır).Bu işlem taksit sayısı kadar ay devam eder Eğer iadeden önce 1 veya 2. taksit vb. ödemiş iseniz en son 1 ve 2 . taksiti hesabınıza yatırır fakat diğerlerinde olduğu gibi bu tutarları hem yatırıp hem de çekmez, sadece ekstreye +taksit tutarı kadar meblağ yatırılır.
 
Hediye Çeki Kullanılan Siparişler 
İade/İptal işlemi yapılan ürün/ürünlerde kullandığınız hediye çeki bedeli iptal edilir.
 
 

BANKANIZ Hesabınıza Yansıma Süresi (İş Günü)
  Kredi Kartı Banka/ATM Kartı 
Albaraka Türk Katılım Bankası A.Ş. 4 8
Turkland Bank A.Ş. 8 8
Odea Bank A.Ş. 4 8
Tekstil Bankası A.Ş. 8 8
BankPozitif Kredi ve Kalkınma Bankası A.Ş. 8 8
Akbank A.Ş. 2 8
Şekerbank T.A.Ş. 8 8
Halkbank A.Ş. 2 8
TEB A.Ş. 8 8
ING Bank A.Ş. 8 8
Aktif Yatırım Bankası A.Ş. 8 8
Burgan Bank A.Ş. 8 8
Citibank A.Ş. 4 8
HSBC Bank A.Ş. 1 8
Anadolubank A.Ş. 4 8
Turkish Bank A.Ş. 8 8
Garanti Bankası A.Ş. 2 8
Fibabanka A.Ş. 8 8
Kuveyt Türk Katılım Bankası A.Ş. 8 8
Finansbank A.Ş. 1 8
Türkiye Finans Katılım Bankası A.Ş. 8 8
Alternatifbank A.Ş. 8 8
Denizbank A.Ş. 8 8
Türkiye İş Bankası A.Ş. 1 8
Vakıfbank A.Ş. 4 8
Yapı Kredi A.Ş. 2 8
Ziraat Bankası A.Ş. 2 8

 

7) Shop'dan yaptığım alışverişte kargo firması iade gönderimi almak için gelmiyor, ne yapmalıyım?

Bazı gönderimlerde kargo firmasından alım talep edebiliyorsunuz. Şayet bu hususta size bilgi verildiyse faydalanabilirsiniz, aksi taktirde firmamızın yada tedarikçi firmanın anlaşmalı olduğu kargo firmasını kullanmanız gerekmektedir, aksi halde kargo teslim alınmamakla beraber tekrar size geri dönecektir.

 

8) Shop'dan yaptığım siparişe ait para iadem tarafıma henüz ulaşmadı, ne yapmam gerekiyor?

Para iadeleri alışverişte kullanılan kredi kartı veya banka hesabına yatırılır iadeniz onaylandıktan sonra 7 iş günü içerisinde. İade işlemi yapıldıktan sonra tarafınıza dekont iletilir. Dekont tarafınıza ulaştıysa iadeniz yapılmıştır. Şayet tedarikçimizde ise iadenize ait ödemeyi de tedarikçi firma yapacaktır. Dolayısıyla size ulaşan kargodaki fatura bilgisine istinaden tedarikçi firma ile görüşmeniz ve süreci takip etmeniz önemlidir. Bir sorunla karşılaşırsanız bizimle iletişime geçiniz.

Ücret iadelerinde banka veya kredi kart hesabınıza yansıma süreci ilgili bankanın sürecine göre değişkenlik gösterebilir.
 
Bankaların para iadelerini hesaba yansıtma süreleri:

 

BANKANIZ Hesabınıza Yansıma Süresi (İş Günü)
  Kredi Kartı Banka/ATM Kartı 
Albaraka Türk Katılım Bankası A.Ş. 4 8
Turkland Bank A.Ş. 8 8
Odea Bank A.Ş. 4 8
Tekstil Bankası A.Ş. 8 8
BankPozitif Kredi ve Kalkınma Bankası A.Ş. 8 8
Akbank A.Ş. 2 8
Şekerbank T.A.Ş. 8 8
Halkbank A.Ş. 2 8
TEB A.Ş. 8 8
ING Bank A.Ş. 8 8
Aktif Yatırım Bankası A.Ş. 8 8
Burgan Bank A.Ş. 8 8
Citibank A.Ş. 4 8
HSBC Bank A.Ş. 1 8
Anadolubank A.Ş. 4 8
Turkish Bank A.Ş. 8 8
Garanti Bankası A.Ş. 2 8
Fibabanka A.Ş. 8 8
Kuveyt Türk Katılım Bankası A.Ş. 8 8
Finansbank A.Ş. 1 8
Türkiye Finans Katılım Bankası A.Ş. 8 8
Alternatifbank A.Ş. 8 8
Denizbank A.Ş. 8 8
Türkiye İş Bankası A.Ş. 1 8
Vakıfbank A.Ş. 4 8
Yapı Kredi A.Ş. 2 8
Ziraat Bankası A.Ş. 2 8

Ödeme yönteminiz "havale/EFT" veya "kapıda ödeme" olan siparişlerin geri ödeme işlemi IBAN üzerinden yapılacağı için, tarafımıza geri ödeme için IBAN bilgisi bildirmeniz gerekmektedir. Başkası adına olan hesaplara asla ödeme yapılmaz.

Şayet dekont size ulaştıktan sonra bankanıza ait minimum süreyi kontrol ediniz. Bu süre geçtikten sonra hesabınızda iade tutarını göremiyorsanız, dekontta belirtilen bilgiler ile bankanıza başvurunuz.

NOT:
 
Taksitli Ödemeler:
Taksitli kredi kartı ödemelerinin geri iadesinde tutarın tamamı sahibi olduğunuz kredi kartınızın bankasına tek seferde ödenir. Bu aşamadan sonra banka, bu tutarı kredi kartınıza her ay taksit tutarı kadar yatırır ve çeker (ekstreye + ve – olarak yansır ) .Bu işlem taksit sayısı kadar ay devam eder Eğer iadeden önce 1 veya 2. taksit vb. ödemiş iseniz en son 1 ve 2 . taksidi hesabınıza yatırır fakat diğerlerinde olduğu gibi bu tutarları hem yatırıp hem de çekmez, sadece ekstreye +taksit tutarı kadar meblağ yatırılır.
 
Hediye Çeki Kullanılan Siparişler 
İade/İptal işlemi yapılan ürün/ürünlerde/hizmetlerde kullandığınız hediye çeki bedelide iptal edilir.

 

9) Shop'dan yaptığım alışverişe ait iade ücret kartıma taksit olarak yatıyor, ne yapmalıyım?

Sipariş ödemesi kredi kartı ile yapıldıysa, tutarın kredi kartına iadesinin tamamı kredi kartının bankasına tek seferde ödenir. Bu aşamadan sonra banka tutarı kredi kartınıza her ay taksit taksit yatırır ve çeker (ekstreye + ve - olarak yansır). Bu işlem taksit sayısı kadar ay süresince devam eder. Eğer iadeden önce 1 veya 2. taksit vb... ödemiş iseniz 1. ve 2. taksidi hesabınıza yatırır fakat diğerlerinde olduğu gibi bu tutarları hem yatırıp hem de çekmez, sadece extreye + taksit tutarı kadar meblag yatırılır. Bu tutarları ödeme yapacağınız aya ait kredi kartı extrenizde + bakiye olarak görebilirsiniz. Detaylı bilgi için bankanızla iletişime geçebilirsiniz.

 

10) Shop.com.tr'den yaptığım ürünü/hizmeti geri gönderdim, iadem ne zaman tarafıma yapılır?

İade ettiğiniz kargo tarafımıza (veya tedarikçimize ulaştıktan sonra) iade koşullarına uygunluğu incelenmekte olup 2-5 iş gününe kadar sonuçlandırılmaya çalışılır. (tedarikçiye iade ettiyseniz orayala irtibat halinde olmalısınız.)

Shop'a yapılan iadelerde biz gerekli incelemeyi 2-5 iş gününde yapıp, size sonucu bildiririz. Herhangi bir sorun ve gecikme varsa iletişime geçiniz.

 

Shop.com.tr'den aldığınız ürün/hizmetlerle ilgili Arıza,Bozuk,Hasarlı,Farklı Ürün hakkında

 

1) Kargo kutum boş / hatalı çıktı, ne yapmam gerekiyor?

Siparişiniz size ulaştığında, kargo görevlisi yanınızda iken ürün paketini kontrol ediniz. Kargonuzun eksik ya da yanlış gelmesi durumunda kargo görevlisinden tutanak tutmasını isteyiniz. Ürünü, bu tutanak ve doldurmanız gereken Eksik Ürün Başvuru Formu ile birlikte kargoyu gönderen firma biz isek bize, tedarikçimiz ise tedarikçimize geri gönderiniz. Durumla ilgili gönderen tarafla iletişim kurunuz, bir sorun olursa bizi bilgilendiriniz.

 

2) Hasarlı ürün gönderilmiş, ne yapmalıyım?

Siparişiniz size ulaştığında, kargo görevlisi yanınızdayken ürün paketini kontrol edin. Kargonuzun hasarlı çıkması durumunda kargo görevlisinden tutanak tutmasını istemelisiniz. Ürünü, bu tutanak ve doldurmanız gereken "Ürün hasarlı geldi, tutanak ve servis raporu var" formu ile birlikte kargoyu gönderen firma biz isek bize yada tedarikçimiz ise tedarikçimize geri gönderebilirsiniz. 

Kargo kaynaklı hasar durumlarında, ilgili işlemlerin gerçekleştirilebilmesi için ürünün bütün aksesuarlarının yanında orijinal ambalajını da saklamalısınız.

 

3) Sipariş ettiğim ürün yerine farklı bir ürün geldi, ne yapmalıyım?

Eğer faturada yazan ürün ile kargonuzdan çıkan ürünün farklı olması halinde bizimle iletişime geçiniz, şayet tedarikçiden direkt olarak size ulaştıysa lütfen tedarikçi kargo ile görüşünüz.

 

4) Yeni aldığım ürün bozuk çıktı, ne yapmalıyım?

Yetkili servis ağı bulunan, yetkili servislerin kurulumunu yapması gereken ürünlerin işlemleri yine yetkili servisler tarafından yapılmaktadır. 

Yetkili serviste inceleme sonucu rapora göre hareket edilir. Üründe kullanımdan dolayı bir arıza yoksa yetkili servis raporuna uygun olarak onarım/iade/değişim işlemi yapılır. Şayet tedarikçiden tarafınıza ulaştırıldıysa karar mercii tedarikçidir.

Ürünleri orijinal ambalajında ve bütün aksesuarları ile birlikte, “aldığınız gibi olmak kaydı” ile göndermeniz  gerekir. Orijinal ambalajında etiket, bant, yazı vb. olmamalıdır.

 

5) Ürün arızası bildirmek istiyorum, ne yapmalıyım?

Satın aldığınız ürünün arızalanması durumunda fatura ve garanti belgesi ile ürünün servisine doğrudan başvuruda bulunabilirsiniz.

 

6) Arıza nedeniyle geri gönderiğim için süreç nasıl işleyecek?

Arızalı olması sebebiyle tarafımıza gönderilen ürünler gerekli incelemenin yapılması için yetkili teknik servise yönlendirilmektedir. Servis işlem süreci 20 iş günüdür.

Ürününüzdeki arıza/kusur, “kullanıcı hatası” (düşürme, sıvı teması, vb.) olarak tespit edilirse, herhangi bir işlem uygulanmadan ürün işlem görmeden tarafınıza geri gönderilmektedir.

Bu ürünler için 3 alternatif söz konusudur; onarım, değişim veya iade.   Uygulanacak işlem süreci yetkili servisin ürün ile ilgili vereceği rapora göre belirlenmektedir.

Siparişiniz şayet tedarikçiden geldiyse direkt olarak orayla irtibat kurmalısınız.

 

7) Kullanmakta olduğum ürünüm arızalandı, nasıl onarabilirim?

Shop'dan yaptığınız alışverişle direkt bizden yada tedarikçiden gönderilen ürünler "garanti belgesi"ne sahiptir, teslim aldıktan itibaren garanti belgesinde belirtilen "garanti süresi" kapsamında, üretici ya da ithalatçı firma garantisindedir. Bu süre dahilinde size en yakın Yetkili serviste ve ürünün faturası ve garanti belgesiyle tamir ettirebilirsiniz.

Kullanıcı hatasından kaynaklanan arıza/kusurlarda ve kurulumu Yetkili Servis tarafından yapılmayan ürünlerde, garanti süresi kapsamında ücretsiz onarım hizmeti verilmez.

 

8) Ürünü servise değil de size göndermek istiyorum, mümkün mü?

Shop'dan aldığınız siparişlerinizde fatura ve garanti belgesiyle ilgili servise başvurmalısınız. şayet ürün tedarikçimizden geldiyse (sipariş faturanızı düzenleyen ve gönderen firmadır tedarikçi.) orayla iletişime geçiniz, bizden direk gönderildiyse bizimle iletişime geçiniz.
 

Shop'dan aldığınız ürün/hizmet detayları eksik olması hakkında

1) Siparişime ait ürün / hizmet'e ait aksesuar / detayda eksik gönderim var, ne yapmalıyım?

Yaptığınız alışverişte tarafınıza ulaşan ürünler/hizmetlerde paket içerisinden çıkması gereken aparat yada aksesuarlardan biri yada bir kaçı eksik veya hizmette bir eksiklik var ise, kargo faturasındaki firma bilgisine istinaden "eksik aksesuar/aparat/hizmet" başvurusu için iletişime geçiniz. Bu başvuru teslimat tarihinden itibaren 14 gün içinde yapılmalıdır.

 

2) Satın aldığım ürünler/hizmetler tarafıma eksik gönderilmiş, ne yapmalıyım?

Siparişinizde yer alan ürünlerden/hizmetlerden bir ya da bir kaçı faturanızda gönderildi olarak görülmesine rağmen teslim edilen kargo paketi içinde yoksa, kargoyu gönderen biz isek bizimle, tedarikçimiz ise tedarikçimiz ile iletişime geçiniz.
Eksik ürün başvuruları ürünlerin size teslim edilmesinden sonraki 14 gün içinde yapılmalıdır. 

Powered by iMagaza ETicaret